Врачарски тунел обухвата и подземну станицу Вуков споменик Фото: Гугл
Врачарски тунел, који пролази испод центра Београда, а кроз који од јула 2018. године пролазе и теретни возови натоварени опасним и запаљивим теретом, нема сагласност за употребу од Сектора за ванредне ситуације МУП-а ни за једну врсту транспорта – како путничког, тако и теретног, сазнаје БИРН.
Након обустављања железничког саобраћаја око Калемегдана због градње Београда на води и затварања пруге од Београда до Новог Сада, сав опасни терет из Панчева више није имао куд да пролази изузев кроз тунел испод центра града који повезује Панчевачки мост, преко станице Вуков споменик, са Карађорђевим парком.
Документа до којих је дошао БИРН показују да не постоји могућност интервенције ватрогасно-спасилачке бригаде уколико би се опасни (отровни, запаљиви, експлозивни) терет излио у тунелу.
То је додатно усложнило ситуацију која није била добра ни пре 2018. године.
Наиме, документа показују да у случају пожара није могућа безбедна евакуација путника, уколико до њега дође у тунелу, као и бројне неправилности у противпожарној заштити подземне станице “Вуков споменик”, које годинама нису исправљане, због чега постоје бар две прекршајне пријаве против некадашњих челника “Инфраструктура железница Србије”.
Маја 2018. године, Управа за ванредне ситуације МУП-а Србије обавила је инспекцијски надзор подземне железничке станице “Вуков споменик” и утврдила да станица није имала законом предвиђени план заштите од пожара, да евакуација путника није безбедна, да није била контролисана исправност система за гашење пожара и бројне друге пропусте.
Инспекцијски записник из маја 2018. садржи и мишљење ватрогасно спасилачке бригаде Београд која наводи да нема могућности за њихову интервенцију уколико дође до пожара или изливања опасних материја јер немају довољно потребне опреме – адекватних боца са кисеоником помоћу којих би могли да издрже више од неколико минута гасећи пожар, немају специјално шинско возило за гашење пожара, нити могу да приђу ватрогасним колима ка станицама “Панчевачки мост” и “Карађорђев парк”.
Детаљно истраживање читајте овде
БИРН
Pazljivo sam procitao i prosirenu verziju Birna.
Da vam kazem stanica Vukov spomenik je nesto najmodernije sto imamo, i najkvalitetnije. Problem je sto to niko poslednjih 20 godina nije pedantno odrzavao ( ali tacno 20 godina). Jedni standardi su bili kada je stanica otvorena, a danas drugi. Prema tome ne treba stanicu minirati zato sto je sagradio Sloba. Vec su genijalci posle njeg,a koji da okrece nisu umeli, trebali sve da odrzavaju u ispravnom stanju. Da li su to radili iz besa ili nemara to se u ovoj drzavi nikada nece saznati. Hvala. Prijatno.